Greenholm

Toimiv klassika – 11 aegumatut võtet oma ettevõtte turundamiseks

Kuidas müüa rohkem ja kust leida uusi kliente? Need on iga äriettevõtte sagedased küsimused, mis vajavad ikka ja jälle analüüsimist ning eesmärgistamist. Mõnes mõttes on täna piiramatult võimalusi, digiturundus võimaldab olla kliendile lähemal kui kunagi varem. Siiski ei tohiks ükski ettevõte ära unustada klassikalisi füüsilisel kujul turundusmaterjale – just kombinatsioon digiturunduse ja klassikalistest lahendustest võimaldab saavutada tõelist edu.

Siit artiklist leiad kasulikud nõuanded, kuidas oma konkurentide seast paremini välja paista. Vaata üle, kas Sul on kõik vajalik oma ettevõtte müügi ja tuntuse kasvatamiseks olemas.

 

1. Visiitkaardid

Kas Sulle tundub vahel, et klassikaline visiitkaart on eilne päev? Meeldejääv visiitkaart on rohkem kui moes, tihti võib see olla esimene ja ainuke asi, mille põhjal potentsiaalne klient Sinu äri üle otsuse teeb.

Esmamulje on oluline! On suur vahe, kas Sinu visiitkaart paneb kliendi positiivselt üllatuma või on see järjekordne kaart, mille ta ükskõikselt rahakoti vahele pistab või sahtlisse poetab.

Tänapäevase visiitkaardi kujundamisel on võimalik teostada totaalselt raamist välja lahendusi. Näiteks, miks peaks visiitkaart olema kandiline – võibolla sobivad Sinu ettevõtte brändiga hoopis ringikujulised või muud erikujulised formaadid. Ka materjali valikus on täna piiramatuid võimalusi, alustades erinevatest paberitest, lõpetades plastiku, puidu ja kasvõi metalliga.

 

 

Kasulikud nipid:

  • lisa kindlasti visiitkaardile ka oma äri peegeldav sõnum, mis eristaks Sind konkurentidest,
  • kasuta disaineri abi, et kogu visuaalne pool eristuvaks muuta,
  • pööra tähelepanu graafikale, logole ja graafilistele elementidele, mida kasutad, ja korda samu elemente ka oma koduleheküljel – nii lood ühtse terviku oma ettevõtte visuaalsest küljest,
  • vaata üle ka oma ettevõtte e-kirjapõhi ja lisa visiitkaardiga ühtiv kujundus e-kirjade jalusesse!

 

 

2.      Sildid, viidad ja majajuhid

Kindlasti tead mõnda ärihoonet või kaubanduskeskust, mille väline reklaamilahendus on atraktiivne ja selgelt eristuv või kus majajuht on nii kasutajasõbralik, et loob kliendile juba teenuse eel positiivse emotsiooni ning jääb seeläbi meelde. Hoolitse selle eest, et Sinu ettevõte oleks hõlpsalt leitav! Selge ja pilkupüüdev valgusreklaam hoonel ning majajuht ja suunaviit hoones sees loovad esmase soodsa pinnase heaks kliendisuhtluseks ja müügiks.

Viida, sildi ja valgusreklaami disain ning tootmine on ühekordne kulu, mis toodab Sinu ettevõttele kasu mitmeid aastaid. Kui haldad hoonet, mis vajab majajuhti, siis muuda majajuht võimalikult arusaadavaks ja kasutajasõbralikuks ning aseta see hoones asukohta, kus klient sellest kõige rohkem puudust tunneb. Kaalu erinevaid valikuid, kas majajuht võiks olla klassikaline või hoopis interaktiivne ja puutetundlik. Elektroonilist majajuhti on hiljem lihtsam muuta, juhuks kui pindu rentivad üürnikud muutuvad.

Pea meeles, et majajuht on osa Sinu ettevõtte CVIst, näiteks kui Sinu ettevõtte põhivärv on punane, siis järgi võimalusel põhivärvi ka majajuhil ja siltidel.

 

 

3.      Flaierid, brošüürid, voldikud ja müügikataloogid

Vaata üle, kas Sul on olemas atraktiivne müügimaterjal oma ettevõtte toodete ja teenuste tutvustamiseks, mida klientidele jagada. Müügimaterjal võiks olla klientidele kättesaadav nii kontoris kui messidel ja eriüritustel.

 

Kasulikud nipid:

  • Lisa oma ettevõtet tutvustav flaier või müügikataloog ka tootepakendisse, nii saab klient teada, mida lisaks tellitud tootele veel kasulikku pakud!
  • leia partnereid, kohalikke üritusi jm võimalusi, kus oma ettevõtte flaiereid jagada, et oma brändiga veelgi rohkem esile tulla
  • anna flaierile praktiline väärtus, näiteks lisa sinna sooduskood või paku flaieri ettenäitamisel poes soodustust. Nii tekib Sul ka võimalus saada tagasisidet, kuidas konkreetne flaier töötab (kas ja kui paljud seda lugesid ja palju müük reaalselt suurenes).

 

 

4.      Kalendrid

Aeg kulgeb jätkuvalt samamoodi ning endiselt toimivad väga hästi “tavaline” kolmnurk lauakalender ja TRIO seinakalender. Aga mitte ainult – kalendreid on võimalik toota väga erinevatest materjalidest, erinevates formaatides ja suurustes. Klassikalisele kalendrile võib erilise disainiga anda tõelise kunstiväärtuse!

Samuti saab kalendrit siduda nutikate sõnumitega, mis aitavad kuudele ja kuupäevadele luua põnevat sisu ning kliendil end Sinu brändiga tugevamalt siduda. Ammuta inspiratsiooni ajaloofaktidest, kuulsate inimeste tsitaatidest, mõistatustest või lisa oma kalendrisse maitsvad retseptid, kingiideed, unenäo seletused vms.

Käsitle kalendrit kui 365-päevast reklaami kliendi kontoris või partneri juures, geniaalne lahendus brändi meeles püsimiseks!

5.      Firmarõivad

Kas Sinu ettevõttes on kohustuslik tööriiete või peakaitsmete (kiivrite) kasutamine? Firmarõivad on osa Sinu brändist, osa Sinu ettevõtte logoraamatust. Nende eesmärgiks on kanda edasi sama kuvandit, mida kõik muud materjalid Sinu ettevõtte kohta räägivad. Nagu iga teinegi rõivas, jätab see vastutulijale mulje. Koju juhtmeid paigaldama tellitud TV-teenuse tehniku ametiriided võivad tihti olla esimeseks “visiitkaardiks” ning väga oluliselt määrata ära selle, millisena me seda ettevõtet tervikuna tajume.

 

Kasulikud nipid:

  • Kogenud disainer saab aidata firmarõivastele luua väga efektse ja läbimõeldud kontseptsiooni – see on eeldus sellele, et su töötajad kannaksid neid rõivaid uhkusega ka töövälisel ajal,
  • disaini lisaks kohustuslikele töörõivastele ettevõtte sümboolikaga riided, mis sobivad kandmiseks ka vabal ajal, selleks sobivad väga hästi näiteks T-särgid, fliisid, joped, mütsid,
  • miks mitte teha T-särgid kõigile töötajatele või üritusel osalejatele mõne kindla eriürituse tarbeks – näiteks suvepäevadeks, spordivõistlusteks jne,
  • kindlasti on Sinu ettevõtte töötajate seas neid, kes tegelevad spordiga. Aita ka neil valida õiged rõivad (Sinu ettevõtte sõnumiga, loomulikult)!

 

 

6.      Erinevad POS-materjalid

Lisa poes erihinnaga toodetele pilkupüüdvad wobblerid või restorani lauale selle kuu pakkumine lauarääkijaga, et tutvustada klientidele eripakkumisi ja hetkel olemasolevaid tooteid. See on hea võimalus mõne konkreetse toote esiletoomiseks, märgatavuse suurendamiseks ja lisamüügi tegemiseks (näiteks wobbler sõnumiga “2 ühe hinnaga!” või “Ostes tootega X koos toote Y, saad teise toote poole soodsamalt!” vms). Eriti hästi toimib see perioodiliste kampaaniate ajal.

POS-materjalid aitavad kliendil ostukeskkonnas orienteeruda ning teistest kanalitest (uudiskiri, raadio- või telereklaam sõnumiga „Valik kaupu -50%“) saadud kampaaniainfo ostukeskkonnas üles leida.  Väga paljud kliendid kasutavad hea meelega neile atraktiivseks tehtud eripakkumisi, sest see teeb valiku kliendi jaoks lihtsamaks!

 

 

7.      Bränditud fotosein ja roll-upid

Ettevõttel tuleb sünnipäev ja tellitud on ka fotograaf? Ideaalne võimalus oma ettevõtte brändi levitamiseks on ametlike piltide tegemise taustaks kasutada Sinu ettevõtte sümboolikaga kujundatud fotoseina. Fotosein on mitmekordselt kasutatav, seda saab panna ka näiteks telgi taustaks, kasutada suvepäevadel, pidulikel sündmustel, konverentsidel, seminaridel jne. Fotoseina kujundamiseks on lugematul hulgal võimalusi, telli endale sobiv suurus ja kombineeri sobiv lahendus logodest või miks mitte fotodest – pane fantaasia tööle ja mõtle välja just Sulle sobiv lahendus. Fotosein koosneb enamasti konstruktsioonist ja sellele paigaldatavast riidest või muust materjalist bännerist, mida saab vastavalt vajadusele vahetada ja uuesti toota. See tagab investeeringu kasulikkuse -  isegi kui Sinu ettevõtte sõnum või visuaal aja jooksul muutub, saad konstruktsiooni kasutada pikemalt.

Lihtne võimalus oma ettevõttest, tegevusalast või toodetest ja teenustest teavitada on ka roll-upid. Need toimivad hästi nii ühekordsete ürituste puhul (näiteks koolitused, messid, tooteesitlused) kui ka püsipindadel (näiteks suure büroohoone koridoris Sinu ettevõtte ruumi(de) lähedal suunaviida asemel). Roll-upe on võimalik toota väga erinevas suuruses, formaadis ja mitmesuguse konstruktsiooniga. Neid on lihtne transportida, püsti panna ja maha võtta. Roll-upi investeering on sarnaselt fotoseinaga pikaaegne – edaspidi on vajadusel võimalik ka ainult kanga osa vahetada.

 

PS, kas teadsid, et ka paljud bändid kasutavad laval tagaseinana roll-upe, konstruktsiooniga fotoseinu ja PVC-bännereid?

 

 

8.      Surfilipud ja bännerid

Loo oma ettevõttele kvaliteetsed ja meeldejäävad surfilipud, mis toovad Sinu ettevõtte brändi esile ja jäävad inimestele meelde! Surfilippude ja bännerite kasutamine rahvarohketel üritustel, kus Sinu potentsiaalsed kliendid liiguvad (näiteks spordivõistlused, promoüritused), võib anda märkimisväärse tõuke Sinu ettevõtte tuntuse kasvatamiseks.

Surfilippude kasuks räägib:

  • neid on lihtne kaasas kanda ja paigaldada ükskõik millises asukohas,
  • surfilipud on väga hästi nähtavad, kuna nad asuvad inimestest kõrgemal,
  • surfilipud võtavad pindala mõttes minimaalselt ruumi, mis võib massiürituste puhul olla väga oluline argument,
  • neid on võimalik korduvalt kasutada nii sise- kui väliruumis, samuti erineval pinnasel.

Surfilippe on võimalik tellida erineva kuju ja kõrgusega ning lippude arv ei pea olema suur - näiteks ainuüksi 4 surfilipuga on Sul juba võimalik luua silmatorkav välimeedia lahendus.

PVC-bännerid ja muud erikujulised bännerid: 

Kaalu lisaks surfilippudele ka PVC-bännerite ja muude erikujuliste bännerite kasutamist. Lippude ja bännerite kombineerimisel oled veelgi rohkem pildis!

 

 

 

9.      Telgid väliüritustel osalemiseks

Lõika kasu erinevatest avalikest üritustest ja ole oma toodete ja teenustega kohal. Parim lahendus oma ettevõtte turundamiseks väliüritustel on lisaks eelpoolt kirjeldatud bänneritele ja surfilippudele Sinu ettevõtte brändi kujundusega telk. Telk ei ole kallis lahendus, samas võimaldab Sul üritusel füüsiliselt kohal olla ja oma ettevõtte tooteid ja teenuseid tulevastele klientidele tutvustada.  Nädalavahetustel toimuvatel rahvaüritustel, sporditurgudel ja disainilaatadel on inimestel tihti aega ja huvi erinevate põnevate toodete ja teenustega tutvuda ja nii võid endale võita nii mõnegi uue kliendi.

Telk on investeering pikaks ajaks. Lisaks väliskommunikatsioonile on bränditud telk hea abimees ka ettevõttesisestel meeskonnaüritustel, näiteks suvepäevadel. Samuti on telgil praktiline väärtus – kuhu panna asjad, kui on kehv ilm (mida Eestis tihti on), kus registreerida osalejaid, sõlmida lepinguid, pakkuda kohvi jne.

 

 

10. Autokleebised

Autokleebis on üks lihtsamaid võimalusi levitada oma ettevõtte brändi ja sõnumit, kus iganes Sinu ettevõtte sõiduk liigub. Pilkupüüdev disain ja hästi esiletulev logo koos ettevõtte infoga soodustab Sinu ettevõtte kuvandi levitamist.

Jah, inimesed vaatavad autodel olevat reklaami, sest autoroolis olles ja liiklust jälgides paistavad pilkupüüdvad disainid erksalt välja. Lisaks mõtle, mitmele silmapaarile on Sinu auto nähtav, kui see terve päev linnas ringi sõidab!

Uute klientide potentsiaal on suurem kui me arvame ja isegi kui siit otseseid kontakte ei teki, siis brändi teadlikkust tõstab see kindlasti. Seega võib autokleebiseid kahtlemata pidada võrdlemisi kuluefektiivseks turunduslahenduseks! Autokleebiseid on võimalik vastavas mõõdus ja kujunduses teha nii väikeautodele, kaubikutele kui ka suurtele veoautodele.

 

Soovitused:

  • Jälgi, et autokleebised oleksid korrektsed ja kooskõlas Sinu ettevõtte muu visuaali ja graafikaga. Samuti tuleb jälgida, et autokujundus liiga infotihedaks ei muutuks. Hea toon on, et autokleebisele lisatakse ettevõtte nimi, logo, peamine tegevusala ja kodulehekülje aadress, soovi korral ka telefoninumber.
  • Hoia võimalusel ettevõtte graafikat kandvad sõidukid alati puhtad – nii näitad, et suhtud oma varasse hoolega, mis omakorda kinnitab usaldust ka potentsiaalsete klientide silmis. Ära unusta, et valgusfoori taga seistes võib Sinu firmasõiduk olla potentsiaalse kliendi jaoks esmakordne koht, kust ta Sinu ettevõtte kohta infot saab, seetõttu on sõiduk ja selle väljanägemine (aga ka liikluskäitumine) vähemalt sama oluline, kui näiteks veebileht ise.
  • Hea nipp: kaalu ka oma ettevõtte graafikaga disainitud ja ettevõtte sõnumit kandvate väikesemõõduliste autokleebiste/stickerite tootmist, mida Sinu kliendid oma auto peal saaksid kasutada. Näiteks lasteriiete poe kleebis „Laps autos“ leiaks kindlasti paljude lapsevanemate autodel kasutust.

 

 

11. Reklaamkingitused

Reklaamkingitused ei pea olema kallid, aga nende jagamine koos Sinu põhitootega või väliüritustel aitab tõsta teadlikkust Sinu ettevõttest ja toodetest ja hoiab Sinu brändi kliendil meeles.

Kui kingil on story, siis see toimib, sõltumata sellest, mis on kingituse tegelik hind! Kingituse eesmärk peab olema emotsiooni tekitamine või impulsi andmine, eriti hea, kui see on kombineeritud praktilise väärtusega. Ka kõige lihtsam pliiats võib õiget sõnumit kandes käivitada kingi saaja peas assotsiatsioonid, mis tugevdavad sidet Sinu brändiga. Tohutul hulgal võimalusi, vaid fantaasia on piiriks!

Mida siis kinkida? Oluline on, et kingitusel oleks hea sõnum, idee või point. Kingituseks võivad olla nii Sinu uue toote näidised kui erinevad pastakad, käepaelad, võtmehoidjad vm.  Reklaamkingitusi valides mõtle, millised tooted Sinu klientidel kõige suurema tõenäosusega kasutust leiaksid.

B2B klientide puhul on kindlasti väga praktilise väärtusega pastakas või kohvitass, samas kui eratarbijale suunatud ettevõte võiks mõelda hoopis näiteks võtmehoidjate või silikoonist randmepaelade peale. Üle maailma populaarsust kogunud silikoonist randmepaelu saab kasutada ka näiteks üritusel osalejatele tänukingina, kuhu on peale pressitud ürituse nimi, kuupäev ja ettevõtte logo. Väliüritustel töötavad alati väga hästi ka Sinu ettevõtte logoga bränditud heeliumiga täidetud õhupallid. Kõiki reklaamkingitusi saab meeldejäävad ja põnevalt disainida! Kasuta hea disaineri abi, et välja töötada meeldejäävad lahendused!

 

 

Tervikliku turundusplaani koostamine ja eristuvate turundusmaterjalide tellimine võib vahel tunduda ületamatult keeruline ja tihti näib, et suurepärased lahendused on mõeldud vaid suure turunduseelarvega ettevõtetele. Tegelikkuses saab iga ettevõtte oma brändi paremini esile tuua ja eristuvaid lahendusi luua, alustades samm-sammult!

PS, eelpool kirjeldatud turunduslahendused on olulised nii B2C kui B2B ettevõtetele! Kuigi B2B ettevõtted ei pruugi ise lõpptarbijale klassikalises mõttes reklaami teha, on siiski mitmeid olulisi sihtgruppe, kelle suunal ettevõtet turundada – partnerid, potentsiaalsed töötajad, investorid jne. Ka neile on oluline jätta terviklik ja korrektne mulje, samuti edastada vajalikku infot (messimaterjalid, firmarõivad, visiitkaardid, autokleebised, suunaviidad jpm).

Tähtis on kõik vajalikud turunduslahendused tervikuna läbi mõelda, et üks toetaks teist ja tekiks sünergia. Ükski siin artiklis kirjeldatud lahendustest ei ole liiga kallis või keerukas, mõtle läbi ja pane paika tegevuskava, millal Su ettevõte midagi vajab. Arutame koos ja asume tegutsema!

 

Kui Sinu ettevõttel on mõni oluline turundusmaterjal puudu, siis võta julgelt meiega ühendust!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga