Greenholm

3 võimalust cinemagraphide kasutamiseks

Cinemagraph on pildi ja video kombinatsioon, mille kasutamine sotsiaalmeedias ja muudes reklaamikanalites on jätkuvalt tõusuteel, seda eriti tänu sotsiaalmeedia platvormides toimunud muutustele, mis soosivad video kasutamist tavalise teksti- või pildipostituse asemel. Hubspoti andmetel on cinemagraph üks 15st top veebidisaini trendidest aastal 2018! Liikuv element või taust kombineeritud staatilise pildiga on ilus ja pilkupüüdev, aga kas ja kuidas aitab see reaalselt kaasa reklaami levikule?

Cinemagraphide loojateks peetakse kahte New Yorki fotograafi, Jamie Becki ja Kevin Burgi, kes tootsid esimesed cinemagraphid 2011. aastal. Sealt alates on need GIF-i laadsed liikuvad pildid reklaamimaailmas kulutulena levinud ja koguvad jätkuvat populaarsust.

Sotsiaalmeedias kasutatakse aina rohkem cinemapgraphe, sest see on suurepärane võimalus võita kasutajate tähelepanu. Ühest küljest on need lühemad ja lihtsamad kui video, teisalt jällegi kõnekamad kui pilt üksi – cinemagraphiga saab jutustada terve loo, mis kestab kestab justkui lõputult.

Cinemagraph võimaldab lisada reklaamile väärtust, mis tõstab oluliselt kasutajate tähelepanu ja tekitab uudishimu.  Seega on see reklaamijale reaalselt kasulik, mitte lihtsalt kena vaheldus tavapärasele fotole.

 

Kus cinemagraphe kasutada?

Sotsiaalmeedia platvormid

Cinemagraphide kõige laiem kasutusala on kahtlemata sotsiaalmeedia erinevad platvormid. See on suurepärane võimalus tõsta kasutajate tähelepanu, kuna cinemagraphid on kompaktsemad kui videod, samas ilmekamad kui tavapärane pilt. Cinemagraph võimaldab lühikese ajaga jutustada terve lugu ja tõmmata kasutaja tähelepanu reklaamitavale tootele või brändile. Eriti populaarseks muutusid cinemagraphid pärast seda, kui Instagram, Twitter ja Facebook hakkasid toetama automaatselt mängivaid ja lõputult kordavaid lühivideosid. Cinemagraphe kasutatakse laialdaselt nii Facebooki kui Instagrami postitustes ja reklaamides, lisaks saab neid kasutada Facebooki profiilipildi ja cover photona. Samuti on cinemagraphide kasutamine laialt levinud näiteks Twitteris ja Snapchatis.

 

Uudiskirjad ja veebilehed

Cinemagraphi saab edukalt kasutada lisaks sotsiaalmeediale ka uudiskirjades ja veebilehtedel, kuhu on samuti järjest enam hakatud automaatselt mängivaid videoelemente lisama. Cinemagraph uudiskirjas suurendab oluliselt click through rate-i ning video ja pildi kombinatsioon landing page-il pikendab külastaja veebilehel oldud aega.

 

Välimeedia lahendused

Lisaks digiturundusele saab cinemagraphe edukalt kasutada ka välimeedia lahendustes. Linnapilti ja siseruumidesse on tekkinud järjest enam digitaalseid ekraane, mis võimaldavad näidata ka videofaile sh cinemagraphe. Cinemagraph sobib suurepäraselt väliekraanil kasutamiseks, pakkudes vajalikku dünaamilisust tähelepanu köitmiseks, võimaldades samal ajal üldmulje jätta rahulikuks.

 

Cinemagraphi ja GIFi peamised erinevused

Cinemagraph on üsna sarnane GIFile, kuid neil on mõned põhimõttelised erinevused:

  • Cinemagraph luuakse video ja foto kombinatsioonis, mis on animeeritud GIFiga võrreldes tõetruum;
  • Foto ja video kombineerimise tulemusena sündiv cinemagraph on parema kvaliteediga kui GIF;
  • Nii GIF kui cinemagraph on loodud lõpmatult liikuma, aga cinemagraphi liikumine on pehmem ja sujuvam, algus ja lõpp ei ole eristatavad.

 

 

 

Cinemagraph loob Sinu tootest või brändist professionaalsema mulje, koos kõigi oma positiivsete omadustega.

 

Cinemagraphide kasutamise edulood

Kes on tuntumad brändid, kes cinemagraphe kasutavad? Toome ära lühikese ja kindlasti mitte ammendava listi: Nike, Netflix, Puma, Sony, Apple Music, Adidas, Coca Cola, American Express, Starbucks, Land Rover, UN, Twitter, Brathwait, Eesti brändidest Telia, Saku jpt.

Mis motiveerib kuulsaid brände cinemagraphe kasutama? Maailma suurima cinemagraphide töötlusprogrammi Flixeli andmetel tõstab cinemagraphi kasutamine oluliselt kaasatust kõigis platvormides ja see on ka peamine põhjus, miks maailmakuulsad brändid cinemagraphe kasutatavad.

Flixeli andmetel on cinemagraphil võrreldes staatilise pildiga:
  • 110% parem kaasatus Twitteris
  • 85% parem kaasatus Facebookis
  • 45% väiksemad kulud soovitud kasutajaskonnani jõudmisel Instagramis

 

Tasub mainida, et cinemagraphid ei ole kindlasti kasutamiseks vaid globaalsel tasandil – ka kohalik rõivakauplus, autotöökoda või juuksurisalong, kes end sotsiaalmeedias presenteerib, saab cinemagraphide abil lihtsalt ja efektselt oma postitused esile tõsta. Nii eristud konkurentidest ja köidad reaalselt oma fännide tähelepanu!

 

Mõned ideed, kuidas pilt ellu äratada

Cinemagraphe kasutatakse toote parimate omaduste võimendamiseks. Foto ja video kombineerimisel on mitmeid erinevaid võimalusi, toome välja 3 enamlevinud cinemagraphi lahendust, mida oma toote või brändi reklaamimiseks kaaluda

  • Liikuv toode – käivituv auto või sõitev jalgratas, tuule käes lehviv kleit, aurav kohv või liikuvad raamatulehed
  • Liikuv portree – staatilisel taustal reklaampersoon, kes pilgutab silma, naeratab või kõnnib
  • Liikuv taust – staatilise toote või reklaamnäo taga liikuv taust, näiteks tuule käes liikuvad puud-põõsad, pilved või päike, lainetav meri, avanev uks.

 

Kokkuvõtteks

Cinemagraphid on kahtlemata tõusutrendis ja nende hääbumist ei ole nii pea näha. Miks mitte katsetada oma uues kampaanias liikuvat pilti ja vaadata, millist kasu see Sinu ettevõttele toob. Vaadates seda, mis sotsiaalmeedia platvormide orgaanilise levikuga viimasel ajal toimub, siis on potentsiaalse engagementi kasv ja kulude kokkuhoid igati tervitatav!

Tee proovi - Kasuta cinemagraphe oma järgmises sotsiaalmeedia kampaanias või proovi A/B testi ja vaata, kas see toimib Sinu toodete ja teenuste jaoks!

Lihtsamate cinemagraphide hinnad algavad al 180.- + km! Võta meiega ühendust ja vii oma turundus järgmisele levelile!

Tehtud töid vaata cinemagraph.ee.

 

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga